tÄNÄÄN 30.6 aAMULEHDEN PÄÄKIRJOITUSSIVULLA KERTOI LEHDEN KANNATTAVAN TUNNELIN RAKENTAMISTA.JO  OLI AIKAKIN. PÄIVITTÄISTEN PUOLTAVIEN JUTTUJEN LUKEMINEN ON ALKANUT TYMPÄISTÄ. SE ON NIIN LÄPINÄKYVÄÄ. HANKKEEN TOTEUTUMINEN ROMAHDUTTAA KAIKKI KUNNALLISET PALVELUT. ITSELLÄNI ON PALJONKIN FACTA-TIETOA JOKA KYSEENALAISTAISI HANKKEEN. TOISAALTA AAMULEHDEN SIVUILLA ON VALEHDELTU HANKKEESTA VAIKKA KUINKA. SE ON SIKAMAISTA. PAKKO ON NÖYRTYÄ VAIKKA EI SE MINULLE OIKEIN SOVI. TÄMÄ HÄMPIN PARKIN ESIMERKKI ON KUIN KUUMA PERUNA JOKA PITÄÄ PIILOITTAA AAMULEHDEN ROSKAKORIIN

 

TAISTELUA TUULIMYLLYJÄ VASTAAN

Jaa, että ihan Tukholmaan

Prinsessa Madelainen hääselostuksessa kun Tv-ruudussa näytettiin ilmakuvaa Tukholman kaupungista niin  selostaja kertoi , että Tukholma on rakennettu viiteen saareen. Tukholman asukasluku on kantakaupungissa 870.000 ja Suur-Tukholmassa 2 miljoonaa.Sinne täytyy Tampereen valtuuston ehdottomasti lähteä tunneleihin tutustumaan. Onhan meilläkin  Viikinsaari, Saunasaari ja Tapatora.Asukkaitakin 217 000 ja  Suur-Tampereen kanssa 313 00. Niinhän nyt väitetään, että meillä on yhteisiä ongelmia.  Tamperelaisten virkamiesten ja rakentajien myyräkuume on vain monta celsiusastetta kuumempaa kuin Tukholmassa. Siellä ne osaa rakentaa tunnelit sinne missä niitä tarvitaan. Meillä tunneliallianssi tilaa mielipiteitä  henkilöiltä jotka eivät ole eläesään kiveäkään kääntäneet. Se vielä on moraalitonta, että näiden pehmolelujen ehdotukset kustantaisivat Tamperelainen rahvas.

Vuosia,vuosia sitten Tekninen lautakunta kävi Dussendorffin kaupungissa tutustuen samalla rantatunneliratkaisuun. Tunneli oli kyllä tunneli mutta sen päälle maapintaa oli rakennettu jalkapallokenttä, tenniskenttiä, maauimala lapsille,esiintymislava katsomoineen ,paviljonkeja, rannat hiekoitettu jne.Se oli rantabulevardiratkaisu. kaupungin metroalueella asuu 2,9 miljoonaa ihmistä joten veronmaksajia riittää.Edellisen pikaratikkabuumin takia valtuusto kävi oliko se nyt Barcelonassa vai Madridissa.Siinä nyt oli jo hieman reissun tuntua.

Tunneliratkaisun likaisin leikki on vasta alkamassa. Suunnitelmat kaikkiin ratkaisuihin ovat olemassa, jopa ilman lyhyttä tunnelia. Kun aletaan esitellä kustannusarvioita niin silloin esitellään pelkkiä himmeleitä. Pitäisi huomata ,että Hämpin Parkin kustannusarvio oli 45 miljoonaa euroa, se nostettiin pikaisesti 55 miljonaan euroon.Lopulta se maksoi 75 miljoonaa euroa. Siitä pystyy laskemaan hinnan sataa metriä ja sen jälkeen 2,2 km kohti kun ensin hankkii tiedot molempien tunneleiden aukkoprofiileista. E räs korkeasti koulutettu ammattilainen sen minulle laski. Käytti vesientorjuntalisänä 25 %.Jätän oikean vastauksen kertomatta. Hirveähän se on.Kuka tahansa voi laskemista harrastaa .MIKKO NIVALA  al 14.5 vakuutti laskutaitonssa monessa käänteessä testatun ja hyväksi todetun. Siitä vaan nyt laskutikku esiin.

PEKKA SALMEN asenne on oikea ja ainoa mahdollinen. Sylkykuppina oleminen loppuu aikanaan. Nyt sitten on jo ensimmäinen luopio YRJÖ SCHAFEITTEL astunut esiin. Sääli, koska hän ei olisi nyt valtuutettu ilman mainonnassaan ilmoittamaansa kielteistä tunnelikantaa.

T: Jukka Koo Salonen tanhuankatu 28 33560 Tampere gsm 040-5088779