Tänä aamuna Aamulehti esitteli määrättyjen kirjailijoiden blogeja ja kehoitti lukijoita niihin tarkemmin tutustumaan.Tästä minun blogikirjoittelustani ei ole tarkoitus tulla mitään kirjailija palstaa.Kun nyt kuitenkin kirjoittaminen ja lukeminen on ollut koko elämänkaareni ajan minulle mieluisaa niin ennen aiheen syrjääntyöntämista  kuljetan sitä mukana näissä alkupään jutuissani. Olin aina kaikkien äidinkielenopettajieni lelli. Heillä oli jotain  arviointikykyä jota en nuorena poikana tajunnut. Jotenkin on jäänyt mieleeni se,että Tampereen Lyseon rehtori Kalela jostain syystä luki luokalle kaikki aineeni. Kerran sitten olin sairaana kun hän palautti aineet. Roihun Pasi kertoi Kalelan sanoneen luokalle, että kun minä olen teille lukenut kaikki Jukan aineet niin päätin,että nyt en sitä tee.mutta kun Jukka nyt näkyy olevan poissa niin luen teille nyt tämänkin. Jouko Paavola jossain vaiheessa Tekussa kysyi minulta luokan aikana olenko minä lukenut Simenonin Maigret ja penkilläistuskelijan.Enpä ollut lukenut.Paavola totesi, että hänen mielestään minä kykenisin sellaisen kirjan kirjoittamaan. Jotenkin nämä jutut tulivat mieleeni kun pari viikkoa sitten ,lähetettyäni jutun Aamulehteen, niin tiedustellessani  toimittajalta sen kohtaloa hän kertoi minulle ,että en pysty keskittymään asioihin. Juttuni ovat niin hajautettuja ja sekavia joten voin lähettää ne Tamperelaiseen.Ei Tamperelainen ole Aamulehden kaatopaikka.Se on aivan hyvä ja sisältörikas paikallislehti. Ei mielestäni lehden lukijalta-sivu ole kulttuurikirjoittamisen aukeama.Palataan kirjoittamiseen taas jossain vaiheessa.

Kuten otsikossa kirjoitin niin toinen ei ole enää ensimmäinen. Nyt sitten alkaa lähestymään kunnallisvaalit joissa ohimennen valitaan myös uusi pormestari. Jotenkin on ihan hyvä,että Hanna Tainiosta on tullut kansanedustaja.Hänen kohtalonsa oli olla mielestäni tämän nykyjärjestelmän uhri siinä suhteessa ,että kun silloin ja nyt suurin valtuustoryhmä nimittää pormestarin niin Hanna jai ensimmäisenä omasta äänimäärästään huolimatta toiseksi. Nyt kun Timo P. Nieminen on ollut 6 vuotta pormestari niin tuskin häntä nyt hännystelijöitä lukuunottamatta aivan tosissaan pyydetään jatkamaan.Vaikka perussuomalaisten "jytky" on ehkä jotain menettänyt niin tuleehan se sekoittamaan koko kaupunginvaltuuston poliittisen rakenteen.On täysi mahdollista,että pormestarin valinnasta on saatava aikaan kompromissi.Demareiden tilanne on kaikkei surkein. On surullista kun on pakko toivoa vaalitappiota koska se on ainoa reitti joka johtaa puolueen uuteen tulemiseen .Olen vuodesta 1957 ollut puolueen jäsen,  eli n.55 vuotta.Nuorempana oli hienoa olla mukana aktiivisessa toiminnassa.Se puolue vain katosi joskus 70-luvulta. Tampereella nähdään taas loppuvuodesta masentava näytelmä kun vaalitulos saa niin virkamiehet  kuin ryhmien puheenjohtajat käyttäytymään kuin ketut eläintarhassa. Ovela moni kuvittelee olevansa, mutta kun virkamiehet ovat rakentaneet verkkoaidat ympärille niin ainoastaan  kokouspalkkioista voi häkin sisällä taistella.

Muistan kun radiossa kauan sitten tuli päivittäin kello 11,45 radiokuunnelmasarja "Kalle Kustaa Korkin seikkailut" Se päättyi aina enna klo 12 .00 aikamerkkiä möreään miesääneen "Jatkuu huomenna".